מה חדש בעולם הרכבים החשמליים?

עולם הרכבים החשמליים מתפתח במהירות. בימים אלו ניתן לראות יותר ויותר מכוניות חשמליות על הכבישים, זאת מכיוון שבשנתיים האחרונות יצרניות הרכב הצליחו להפוך אותן לתחרותיות ביחס למכוניות בעירה פנימית מבחינת טווח נסיעה, ביצועים ומחיר.
כמו כן, הדגמים החדשים אטרקטיביים יותר מדגמים מקבילים מונעי בנזין, וכמובן החיסכון בהוצאות הדלק והתחזוקה משתלם בטווח הארוך, שלא לדבר על חוויית הנהיגה המשודרגת והמפנקת יותר.

דובר רבות לאחרונה על דגמי הטסלה החדשים שהגיעו לכבישי הארץ, ואכן – טסלה היא אחת מהיצרניות המוכרות ביותר של מכוניות חשמליות כרגע. אך ישנן חברות רציניות בשוק שנותנות "פייט" לטסלה ומייצרות דגמי רכבים חשמליים נהדרים שכדאי מאד לבדוק. הנה שתי דוגמאות מעניינות:

דגם Q4 e-tron של Audi

אאודי חשפה השנה את רכב ה-SUV קרוסאובר החשמלי החדש שלה, ה-Q4 e-tron דגם 40, שאמור להציע אלטרנטיבה נוחה ויוקרתית בעולם הרכבים החשמליים. האאודי Q4 e-tron 40 הוא רכב הקרוסאובר הכל-חשמלי הנוסף של החברה וזוכה לתשומת לב רבה. הרכב מעוצב בקווים חדים ומעודכנים לאירודינמיות גבוהה.

מדובר בכלי רכב הנעה אחורית בעל 204 כ"ס המסוגל להגיע לטווח נסיעה של למעלה מ-500 ק”מ בטעינה אחת בלבד של סוללת 82 קוט"ש, די והותר לרוב הנסיעות בישראל. הרכב מציע לנהגים זמן תאוצה מצויין של 0-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות. הוא בעל מערכת טעינה מתקדמת שיכולה להטעין עד 80% מהסוללה תוך 30 דקות במטענים מהירים של kW150DC  או kW100 AC . ניתן גם להטעינו במשך כ-7 שעות בבית על שקע 16A.  

ה-Q4 e-tron מתהדר גם במתלה אוויר מתקדם המעניק תחושת נסיעה חלקה בכל שטח, והוא מאובזר בכל הטכנולוגיות המצופות מרכב ברמה זו, כמו מסך מגע המציג אפשרויות מידע ובידור, מצלמה אחורית, בקרת שיוט ותצוגת שעונים דיגיטלית. הרכב מגיע גם בגרסת ספורטבק המעוצבת בסגנון "קופה." בגרסה זו מקדם גרר של 0.26, לעומת 0.28 בדגם הרגיל.

דגם iX 40 של  BMW

חברת ב.מ.וו הודיעה בשנה שעברה כי היא מרחיבה את קו הרכבים החשמליים שלה, ודגם ה-BMW iX  שיצא השנה הוא הראשון מבין הדגמים החדשים. מדובר על רכב שטח יוקרתי שהוא גם המכונית החשמלית הראשונה שניתנת לנהיגה בלחיצת אצבע. לרכב שני מנועים חשמליים סינכרוניים – אחורי וקדמי – המסוגלים להגיע לטווח נסיעה של כ-400 ק"מ בדגם בטעינה אחת של הסוללה, ולמהירות של עד 190 קמ”ש. ניתן להוסיף מרחיב טווח לנסיעות למרחקים ארוכים יותר. טעינה מהירה של 90% מהסוללה של ה-iX לוקחת 30 דקות, טוב יותר אפילו מן האאודי. לרכב גם מקדם גרר מעולה של 0.25, הטוב ביותר מבין המכוניות החשמליות ברמה זו, והוא בעל טכנולוגיית eDrive  חדשה המשתמשת באינטליגנציה מלאכותית כדי להתאים את סגנון הנהיגה לסוג הנסיעה, כמו למשל, נהיגה בפקק או בשטח. ה-SUV העוצמתי מאיץ מ-0-100 קמ”ש ב-6.1 שניות והוא בעל תצרוכת חשמל נמוכה מאד יחסית לרכבים חשמליים אחרים – מתחת ל-23 קוט"ש.

עשינו לכם כבר חשק? בצדק! אין כמו מראה עיניים ותחושת ידיים – בואו לראות ולהניח את ידיכם על אחד מהדגמים היפהפיים הללו, שכל אחד מהם מסוגל לספק לכם שעות רבות של נהיגה מענגת, נוחה ובטוחה. צוותי X-Motors יספקו לכם מידע חשוב נוסף, יסייעו לכם בהזמנה בייבוא מקביל ובבחירה בין כל האפשרויות וידאגו שהרכב יגיע עד אליכם במהירות האפשרית, כל אלו – במחירים הטובים של יבוא מקביל. השאירו פרטים או צרו עמנו קשר ונשמח לעזור.

דילוג לתוכן