כתבה באתר אוטוניוז

ב-X-Motors מבטיחים מכונית ב'תפירה' אישית בקניה ובמחיר נמוך

עסקי יבוא הרכב בערוצים שאינם הערוץ הישיר, בו פועלות יבואניות הרכב ה'רשמיות', מתפתחים באופן איטי למדי.
אמנם יש עשרות פעילים בתחום עם רשיונות ועוד מאות ללא רשיונות לתיווך, אולם היקף היבוא אינו גדל באופן מרשים.
בערוץ המקביל הוא מתבסס על מותגים עממיים ובמסלולים האישי והזעיר על מותגי פרימיום. בשני המקרים הגידול בפעילות אינו משמעותי.

המכירות בכלל הערוצים שאינם הישיר, מהוות פחות מ-1% בשוק הרכב הכולל. אולם בסגמנט הפרימיום חשיבותם גבוהה הרבה יותר.
ברבעון הראשון של השנה יובאו, למשל, 123 מכוניות מרצדס-בנץ ביבוא אישי שהיוו כ-7% ממסירות מכוניות מרצדס-בנץ של קבוצת כלמוביל.
זאת היתה ירידה חדה בהשוואה לרבעון הראשון 2017, תוצאה של הפסקת ייצור ה-S 500e.
בתקופה זו נמכרו 54 מכוניות ב.מ.וו בערוץ המקביל והאישי כ-4.2% ממכירות מכוניות ב.מ.וו (דלק מוטורס).
מאחר שמדובר בדגמים יקרים, ששולי הרווח עליהם גבוהים, ההפסד ליבואניות הישירות הוא גדול יותר מזה שמעידים עליו המספרים היבשים הגלויים.
זו גם הסיבה שהתחום מושך אליו בעלי עסק רבים.

קבוצת חלווה, בבעלות איש העסקים יעקב חלווה, המפעילה מזה 45 שנה בנשר (חיפה) מרכז שירות גדול לפחחות וצבע, ועוסקת בתחומים נוספים בענף הרכב ובנדל"ן,
הודיעה לאחרונה על כניסתה לתחום עסקי יבוא מכוניות בערוצי היבוא האישי והיבוא הזעיר. את הפעילות מנהל ליחי חלווה, בנו של המייסד ובעל השליטה בקבוצה.

הקבוצה הכינה את המהלך הזה בשנתיים האחרונות. זה התחיל בשותפות עם חברה זרה, שסניף שלה אמור היה להיפתח בישראל, אולם הסתיים בכך שהקבוצה הקימה פעילות עצמאית, ללא שותפות, תחת המותג X-Motors, סיפר לאוטוניוז ליחי חלווה, מנהל הפעילות.
לפני שנה וחצי קיבלה החברה שני רישיונות לביצוע פעילות יבוא אישי ולפני כחצי שנה קיבלה רישיון ליבוא זעיר.
ביבוא זעיר היבואנית רשאית לייבא מכוניות חדשות, אולם לא יותר מ-20 מכוניות בשנה, בעוד ביבוא אישי ניתן לייבא גם מכוניות משומשות.
הבדל משמעותי בין שני ערוצי היבוא, הוא בכך שביבוא אישי הרוכש חייב להחזיק את המכונית הנרכשת, חדשה או משומשת, ברשותו לפחות במשך שנה, מה שעלול ליצור קשיים במימון הרכישה, בעוד ברכישה בערוץ היבוא הזעיר אין מגבלות של בעלויות ומימון כלי הרכב הנרכש.

X-Motors אינה מייבאת כלי רכב שמחיריהם נמוכים מ-300,000 ש', מאחר שהכדאיות הכלכלית ברמת מחיר כזו היא אפסית, לדברי חלווה.
לכן החברה מתרכזת בדגמים של מותגי פרימיום – מרצדס-בנץ, ב.מ.וו, פורשה, אודי , לנד רובר ועוד – בהם החברה יכולה לחסוך ללקוחות 100,000 ש' ויותר למכונית.

איבזור

לדברי חלווה יתרון מובהק שיש לו על פני היבואניות הישירות הוא ביכולת לאבזר את כלי הרכב בדיוק לפי דרישות הלקוח עם שילובי צבעים, איבזור וציוד.
מאחר ש-X-Motors, בניגוד ליבואניות המכוניות הישירות, אינה מחזיקה מלאי, אין לה צורך למכור מלאי, אלא היא מקבלת הזמנות פרטניות.
הלקוח יכול לבחור בדיוק את המפרט שהוא רוצה בו באמצעות קונפיגורטור עם נציג של החברה המסייע לו בבחירה.
גם המחיר במקרה זה יהיה נמוך יותר, בגלל שלא תועמס עליו עלות של יבואנית ישירה.

X-Motors רוכשת כלי הרכב באמצעות ספקים עימם יש לה קשרים. הרכבים הינם חדשים לגמרי, עם אפס קילומטרים.

הצפון

הפעילות של X-Motors מתבצעת כיום באזור הצפון, בו יש קהל לקוחות לא קטן ממגזרים שונים באוכלוסיה. בעתיד הפעילות תורחב גם למרכז, אולם עדיין אין תאריך יעד לכך.

לדברי חלווה הוא נמצא בקשר גם עם יבואניות רכב ישירות ורוכש מהן כלי רכב עבור לקוחותיו, זאת על מנת לתת שירות גם ללקוחות המעוניינים ברכבים שמחירם עד 300,000₪.

אולם התצוגה של X-Motors נמצא בנשר ובו מוצגים רכבי המלאי המיוחדים שמייבאת החברה והמיועדים למסירה מיידית.
לאולם ולמשרדי החברה יגיעו לקוחות כדי ל'תפור' את המכונית מול הקונפיגורטור, בעזרת אנשי המכירות של החברה.
במקום יתאפשרו גם סידור ענייני מימון במידת הצורך, טרייד-אין ותמיכה נוספת.

דילוג לתוכן