חטיבת היוקרה החשמלית של מרצדס – דגמי ה-EQ

סדרת ה-EQ של מרצדס כוללת דגמי רכבים חשמליים יוקרתיים ומרשימים כמו שרק מרצדס יכולה להציע. בתחילת הדרך, בשנת 2018, כללה הסדרה רכבים היברידיים, בעלי מנועי חשמל ודלק. החל מהשנה שעברה מציעה הסדרה גם דגמים בעלי מנועים חשמליים בלבד, המספקים חוויית נהיגה שקטה וחלקה, בטוחה וגם הכי ידידותית לסביבה שאפשר.

בואו נבחן לעומק את חמשת הדגמים המובילים בסדרה –

 

מרצדס דגם EQc400

דגם זה הוא הרכב הראשון של מרצדס שאינו היברידי אלא בעל הנעה חשמלית בלבד. ברכב מותקנים שני מנועים חשמליים סינכרוניים לנסיעה חלקה במיוחד. הוא מתגאה ב-408 כוחות סוס, ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות בלבד. על פי נתוני מרצדס, טווח הנסיעה של הסוללה בטעינה אחת מגיע עד לכ-400 ק"מ, טווח שאמור להספיק כמעט לכל נסיעה בשטח ישראל.

 

דגם EQs580

דגם זה של מרצדס יצא ב-2021 והוא דגם הדגל של הסדרה. הרכב חזק ביותר, בעל כ-640 כח סוס וטווח נסיעה שמגיע עד ל-700 ק"מ(!) בטעינה אחת של הסוללה. לרכב מערכת נהיגה חצי-אוטומטית, עיצוב יצירתי וחלל פנימי נוח במיוחד הכולל מסכי ענק שאחד מהם קעור, לצפייה איכותית וכיפית. מותקן ברכב גם ממשק משתמש מבוסס אינטליגנציה מלאכותית שמספק תכנים, מידע חשוב, נתונים אודות הרכב והנהיגה, ועוד.

 

דגם EQ450

בדגם זה הושם דגש מיוחד על העיצוב המודרני האטרקטיבי של הרכב – מראה חיצוני של מרצדס קלאסית עם שדרוגים יוקרתיים כגון ידיות מוסתרות, תאורת לד וגריל שחור עם סמל מרצדס בחזית, וכן ריפודי עור נאפה בפנים הרכב. בפנים תמצאו הפתעות נעימות נוספות כמו מושבים מחוממים ומאווררים שגם עושים מסאז', טאבלטים מובנים עבור היושבים מאחור, גג שמש נפתח, מערכת אודיו 3D, ועוד ועוד.

אך עיצוב ופינוקים אינם חזות הכל בדגם הזה. גם המנוע שלו עוצמתי, 333 כ"ס, ומגיע מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות, ולמהירות מירבית של 210 קמ"ש. מערכות בטיחות כפולות למניעת כשל מספקות בטיחות מירבית, גם כאשר אתם במצב חצי-אוטומטי.

 

מרצדס דגם EQa250

אם אין לכם צורך ברכב "מפלצת" אך אתם עדיין רוצים ליהנות מחוויית מרצדס אמיתית, בחרו בדגם זה, בעל 188 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ומהירות עד 160 קמ"ש. הרכב אלגנטי מאד במראהו, בעל חישוקים מעוצבים, תאורות לדים וגג מקושט בקשתות מיוחדות. חוויית הנהיגה שקטה ונעימה מאד, ומסתייעת בלוח מחוונים ומסך מולטימדיה, הגה מצופה עור במגוון צבעים לבחירתכם, גג חשמלי נפתח, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי, מצלמות נסיעה, חיישנים שונים המסייעים לנהיגה כגון חיישני חניה, אור וגשם, מערכת אודיו מדהימה, טעינה אלחוטית לטלפון שלכם, ועוד.

 

דגם הפאר EQE

מכונית סלון חשמלית זו בעלת מימדים רחבים ומפנקים, תא מטען גדול במיוחד בנפח של 430 ליטר, מערכת סינון אוויר, פתיחה וסגירה אוטומטית של הדלתות, תאורת אווירה ומערכות בטיחות משודרגות. מדובר על רכב המציע טכנולוגיות עתידניות כגון הפעלה קולית בשפה טבעית (במעל ל-20 שפות שונות), מסכי מולטימדיה גדולים בעלי יכולת לעקוב אחר מבטו של הנהג ולהחשיך את עצמם במקרה שתשומת לבו תופנה מן הכביש אל המסך, לוח מחוונים בעל תצוגה מוקרנת ועוד. בנוסף לכל אלה, מרצדס מבטיחה שבעתיד תוכל המכונית לעבור לנהיגה אוטונומית מלאה. תוכנות הרכב מתעדכנות אוטומטית ללא צורך בחיבורים מיוחדים או הגעה למוסך.

גם הנתונים הפיסיים של הרכב מרשימים ביותר – מנוע של 292 כח סוס, הנעה אחורית, סוללת 90 קוט"ש בעלת טווח נסיעה של עד 660 ק"מ בטעינה אחת, יכולת טעינה מהירה לנסיעה קצרה וגרר של 0.2. ניתן להוסיף לרכב גם תוספת של מתלי אוויר משודרגים.

 

כמובן שכמו כל הרכבים החשמליים, גם רכבים בסדרת ה-EQ זוכים להטבות מס מן המדינה המנסה לעודד את רכישתם של רכבים ירוקים, ולכן פשוט אין מתנה יותר יפה וטובה שתוכלו להעניק לעצמכם ולסביבתכם מאשר אחד הרכבים בסדרת מרצדס EQ. למידע נוסף וייעוץ השאירו לנו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן